Etiquetas

martes, 14 de octubre de 2014

EINES DE CONTROL DE QUALITAT

INDEX:

A) Millora continua (PDCA)

B) Diagrames Flux/Fluxograma


 Representació gràfica: : - Processos
                                       - Procediment de treball 
 Diagrames procés (descriure procés)

Mapa de processos --> Identificar i relacionar de forma ben clara TOTS els processos d'una empresa. (entrada de client, (informació), satisfacció (sortida) client).
Direcció (processos estratègics de l'empresa), optatius o producció (processos operatius) , auxiliars (processos de suport.

Exemple: Obra construcció d'una casa 

Direcció (processos estratègics de l'empresa) --> màrqueting (ha de pensar com a de vendre)
Optatius o producció (processos operatius) ---> disseny edifici (pensar com hem i volem tenir una casa)
Auxiliars (processos de suport) --> subcontractació 

Direcció: Processos destinats a definir i controlar les metes de la organització, les seves polítiques i estratègies. 1) Planificació estratègies 2) Gestió de negocis 3) Cooperació i col·laboració Internacional

Operatius o producció: Processos que permeten generar el producte/servei que s'entrega al client. Aporten valor al client. 1) Atenció a territoris 2) Gerència de projectes 3) Procés inversionista 
4) Activitats de control

Auxiliars o suport: Processos que embarquen les activitats necessàries per el correcte funcionament dels processos operatius. 1) Gestió Administrativa

Exemple:

Direcció:
- màrqueting
- financiació
- política d’empresa
- target
- planificació (gestió proveïdors)
- localització 
- gestió de qualitat

Operatius o producció:
- planificació d’obra
- disseny
- cimentació
- instal·lacions
- acabats 
- control de qualitat 

Auxiliars o suport:
- logística (magatzem i transport)
- riscos laborals
- RRHH
- comptabilitat
- gestió administrativa
- subcontractació
- atenció al client
- coordinació jurídica i consultiva

DESCRIPCIÓ PROCÉS: Totes les activitats, saber on possar punts de decisió. Hem de decidir el nivell de detall

Símbols: 

- Començament o fi de proces

- Descripció activitat

- Punt de decisió 

- Document general o utilitat

- Connexió amb altre procés 

EXEMPLE: Vull entrar a clase

Arriba a clase --> està la porta oberta? 
SI --> entro a clase
NO --> Tenim la clau? SI --> obra la porta --> entro a clase
                                  NO --> anar a buscar la clau --> obra la porta --> entro a clase


















C) Full d'inspecció/Comprovació

Finalitat: recollir dades (en una frecuencia determinada) del procés i les agrupa segons atributs/categories. Estudiar el funcionament del procés i comprovar si ho estem fent bé.

--> Fer un exemple de full d'inspecció.
















D) Diagrama de dispersió o correlació:

Relació entre dues variables. Característiques en funció dels valors obtinguts. Es fa servir per conèixer si hi ha una relació cause-afecte.


E) Diagrames Pareto:

Representació gràfica que classifica les causes d'un problema segons la seva importància.
Vilfredo Pareto --> "Ley 80-20" --> 20% causes fan 80% efecte. Classificar les causes en classes: A,B i C (de més important a menys).

1- Definir els atributs/categories que causen problemes.
Exemple: per què hi ha reclamacions clients?
2- Recollida dades:

Orden de como hacer el diagrama:

1- Ordenació de més a menys.
2- Porcentage individual --> coste/total x100
3- Porcentatge acumulat --> primer % acumulat + segon % individual


F) Histograma

G) Diagrama causa-efecte o Ishikawa ("cola pez")

H) Gràfic de control


No hay comentarios:

Publicar un comentario